Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility arrow
Stadion Miejski Białystok
Stadion Miejski Białystok
  • EN
  • 03/09/2015

    Działania spółki – podsumowanie

    subheader-image

            Niedawno minęły dwa lata od pierwszej imprezy na stadionie. Okrągła rocznica skłania do podsumowań. Za nami ponad 100 imprez – meczów, konferencji i wydarzeń społeczno-rozrywkowych oraz notyfikacja UE, a przed nami zakończenie komercjalizacji stadionu, czyli przede wszystkim sprzedaż praw do nazwy obiektu oraz wyłonienie głównego operatora gastronomicznego.

    Spółka zrządzająca stadionem powstała 18 lutego 2013 roku. Na początku skupiliśmy się na dokończeniu  budowy obiektu, z czasem jednak obowiązków zaczęło przybywać. W tej chwili etap inwestycyjny mamy już za sobą. Ważnym momentem była decyzja Komisji Europejskiej zatwierdzająca dofinansowanie w wysokości ok. 107 mln zł do dużego projektu „Stadion piłkarski w regionie północno-wschodniej Polski wraz z zapleczem treningowym”. Wydano ją w lipcu tego roku. Naszym celem jest obecnie maksymalne wykorzystanie możliwości, jakie daje stadion. Zależy nam, by odwiedzało nas jak najwięcej osób, i to nie tylko z powodu meczów, ale innych wydarzeń. Dbamy też, by wszystkie powierzchnie na obiekcie, a szczególnie sale konferencyjne i bankietowe były sukcesywnie wynajmowane.

    Frekwencja to dla nas powód do dumy, bo z roku na rok systematycznie rośnie. W 2013 roku, kiedy oddano do użytku część nowego obiektu wyniosła ona 81,6 tys., ale w tym roku już 213 540, a przed nami jeszcze wiele imprez, w tym dwa koncerty we wrześniu. Przypomnijmy, że 10 września zagrają u nas zespoły Kult oraz Lao Che, z kolei 19 września Perfect. Wcześniej zaś gościliśmy Budkę Suflera, najpopularniejsze polskie kabarety m. in. Paranienormalnych oraz wykonawców disco polo.

    * Stan na 16 sierpnia 2015 r.

    Na stadionie odbywają się również mniejsze wydarzenia. Tylko w tym roku miały tutaj miejsce trzy turnieje skierowane do najmłodszych amatorów piłki nożnej. Jeden odbył się z okazji Dnia Dziecka. Pozostałe to Coca-Cola Cup oraz Franek Cup. Dotychczas na stadionie zorganizowano także pokaz filmów piłkarskich w ramach ŻUBROFFKA, targi książki, targi budowlane oraz konferencje (np. Polskiego Stowarzyszenia Greenkeeperów, OPTIMA Polska na temat energii odnawialnej, ), szkolenia (np. UEFA Elite Youth A) i imprezy integracyjne (prywatni przedsiębiorcy). W ubiegłym roku gościliśmy objazdową wystawę Centrum Nauki Kopernik. Cieszyła się ona ogromną popularnością i wszystko wskazuje na to, że odbędzie się ona także w tym roku. We wrześniu, oprócz wymienionych wcześniej koncertów, odbędą się także targi pracy oraz duża impreza integracyjna.

    Cieszy nas także rosnąca popularność boiska treningowego ze sztuczną nawierzchnią. Odbywają się tutaj mecze piłki nożnej oraz futbolu amerykańskiego, a także treningi i turnieje. Tylko w II kwartale tego roku z boiska treningowego skorzystało 8296 osób. Współpracujemy w tym zakresie z wieloma klubami sportowymi. Są to: KS Hetman Białystok, DTS Helios Eko-Sport Białystok – zespół kobiet grający w II lidze, BSP Jagiellonia, Jagiellonia SSA, Lowlanders Białystok, Fundacja Akademii Piłkarskiej Junior Białystok, Stowarzyszenie Promocji Sportu w Białymstoku, Podlaski Związek Piłki Nożnej – reprezentacje województwa podlaskiego oraz Klub Rugby.

    Naszym powodem do dumy są także działania z zakresu komercjalizacji obiektu. Efekty niektórych z nich są znacznie lepsze niż na innych arenach w kraju. Przykładem jest  wynajem lóż VIP, czyli skyboxów. Cieszą się one ogromnym zainteresowaniem wśród przedstawicieli lokalnego biznesu. Na stadionie znajduje się w sumie 16 takich pomieszczeń. Wszystkie przeznaczone pod wynajem skyboxy są zajęte na kolejnych 12 miesięcy. To wynik wyjątkowy w skali kraju, co podkreślają eksperci.

    – Stadion Miejski w Białymstoku już od pierwszych miesięcy pełnego funkcjonowania pozyskał komplet najemców skyboxów, czyli lóż VIP. Ekspresowe tempo pozyskania klientów, w porównaniu do innych stadionów piłkarskich, było możliwe dzięki m. in. trafnemu dopasowaniu cen wynajmu do potencjału i możliwości rynku oraz oferowaniu wysokiej jakości usług i standardów współpracy – ocenia Kamil Kukułka, główny konsultant firmy Sport Innovation, wyspecjalizowanej w komercjalizacji aren. – Jeśli uda się utrzymać atrakcyjny poziom sportowy meczów piłkarskich oraz pozyskać ciekawe wydarzenia muzyczne, to naturalne zapotrzebowanie na loże będzie tylko rosnąć.

    Obecnie jesteśmy w trakcie dwóch bardzo ważnych postępowań. Jedno dotyczy wyłonienia głównego operatora gastronomicznego, drugie zaś sprzedaży prawa do nazwy stadionu. Oba cieszą się zainteresowaniem i mamy nadzieję, że oba rozstrzygną się jeszcze w tym roku. Z kolei we wrześniu pojawi się ogłoszenie o wynajmie powierzchni administracyjno-usługowych. Liczymy, że spotka się ono z zainteresowaniem lokalnych przedsiębiorców.
    Ciekawie pod względem wydarzeń rozrywkowych zapowiada się przyszły rok. Mamy już wstępne rezerwacje na dwudniowy festiwal, kabareton, dwa koncerty, w tym jeden z zagraniczną gwiazdą oraz musical. W planie są także targi budowlane oraz szereg mniejszych imprez organizowanych zarówno przez nas, jak też przez podmioty zewnętrzne.