Aktualności

Kolejne 365 dni na Stadionie Miejskim w Białymstoku – podsumowanie 2019 roku.

Miniony już 2019 rok, był na Stadionie Miejskim w Białymstoku kolejnym, obfitującym w liczne wydarzenia i atrakcje. 362 tysiące odwiedzających, ponad 182 tysiące osób uczestniczących w wydarzeniach rozrywkowych, biznesowych czy sportowych, czy ponad 68 tysięcy osób uczestniczących w treningach kilkunastu dyscyplin na stałe obecnych na obiekcie – to tylko część statystyk podsumowujących rok.

Stadion jest miejscem, w którym bardzo chętnie spotykają się mieszkańcy miasta i regionu. Podstawowym zadaniem jest pełnienie funkcji społecznej, propagowanie sportu, aktywności i zdrowego stylu życia. Aktywne działanie w sferze powierzonej to przede wszystkim organizacja otwartych wydarzeń kierowanych głównie do najmłodszych i ich rodzin. W stadionowym kalendarzu na stałe wpisały się: Dzień Dziecka, Zima na Sportowo, Mikołajki czy też dwa wakacyjne tygodnie otwarte z licznymi atrakcjami. Z roku na rok wydarzenia te gromadzą coraz większą rzeszę uczestników - Dzień Dziecka w 2019 roku ponownie był rekordowy pod względem frekwencji. W ciągu tego dnia Stadion odwiedziło ponad 19 tysięcy osób. Śmiało można powiedzieć, że jest to największe tego typu wydarzenie kierowane do dzieci w naszym regionie.

Niezmiennie dużym zainteresowaniem w ofercie obiektu cieszy się boisko boczne stadionu, które dzięki sztucznej murawie może być wykorzystywane niemalże przez cały rok. W minionym roku korzystające z niego podmioty przeprowadziły treningi, mecze piłkarskie, futbolu amerykańskiego czy rugby.

W 2019 roku Stadion odwiedził również dwumilionowy gość. Okazała się nim uczestniczka meczu Jagiellonia Białystok vs. Wisła Kraków. Nina Czurak, na co dzień mieszkająca w Hajnówce, która przyjechała wraz z rodzicami na Stadion po raz pierwszy. Była to jej pierwsza wizyta zarówno na Stadionie, jak również na meczu.

Stadion to oczywiście miejsce emocjonujących rozgrywek piłkarskich. W minionym roku podczas meczów Jagiellonii Białystok na trybunach zasiadło łącznie 180 tysięcy kibiców. Zawodnicy rozegrali 19 meczów domowych w ramach rozgrywek Ekstraklasy, kończąc sezon na 9. miejscu w tabeli. Liczymy, że w roku 2020, który jest jednocześnie stuleciem klubu, będziemy świadkami wielu zwycięskich bramek.

Piłkarskich emocji dostarczał w ubiegłym roku jednak nie tylko białostocki klub. Jednym z najważniejszych wydarzeń sportowych roku był wrześniowy mecz Eliminacji UEFA Euro U-21 2021 pomiędzy reprezentacją Polski a Estonii. Polacy do lat 21 pokonali na Stadionie Miejskim drużynę Estonii 4:0. Mecz przyciągnął kibiców obydwu reprezentacji w ilości ponad 6 tysięcy osób.

Wrzesień, oprócz piłkarskich emocji dostarczył również wydarzeń o charakterze kulturalno-rozrywkowym oraz targowym. Już po raz dziesiąty w Białymstoku i czwarty na Stadionie Miejskim, odbył się Up To Date Festival. Organizowany od dekady na dobre zagościł w podlaskim kalendarzu imprez. Festiwal jest tworzony przez lokalnych aktywistów, którzy każdego roku wkładają ogromny wysiłek w to, aby powołać do życia prawdziwie artystyczną i oddaną dźwiękowym poszukiwaniom przestrzeń. Na trzech scenach przez dwa dni wystąpiło prawie 50 artystów hip-hopowych oraz elektronicznych. Festiwal zgromadził  11 150 osób.

Kolejną ważnym wydarzeniem były III Ogólnospożywcze Targi Grupy Chorten orazbankiet zorganizowany z okazji Złotej Dekady Grupy Chorten. To największe wydarzenie handlowe w północno-wschodniej Polsce. Przedstawiciele z branży mięsnej, największe polskie mleczarnie, producenci słodyczy, napojów, przetworów, kaw i wielu innych produktów ogólnospożywczych, ale też wystawcy z sektora usług dla biznesu prezentowali swoje hity targowe na blisko 150 stoiskach zlokalizowanych w przestrzeniach podziemnego parkingu. Wydarzenie przyciągnęło około 3 000 osób.

W ciągu 2019 roku na Stadionie Miejskim w Białymstoku odbyło się łącznie ponad 2 tysiące różnego typu wydarzeń: Polska Noc Kabaretowa; turniej Jaga Cup; Dzień Dekarza; Wystawa Psów Rasowych; imprezy integracyjne; targi: spożywcze, szkolne, aranżacji wnętrz; wydarzenia o charakterze zamkniętym i wiele innych.

W tym roku przekroczyliśmy liczbę 2 milionów odwiedzających stadion. Bardzo cieszy nas fakt, że mieszkańcy tak chętnie, i tak licznie przybywają na nasz obiekt przy okazji organizowanych wydarzeń – zarówno własnych, jak i podmiotów zewnętrznych. – powiedział Adam Popławski, Prezes Zarządu Stadionu Miejskiego. - Nadal będziemy pracować, aby oferta stadionu była atrakcyjna i zachęcała do organizowania wydarzeń właśnie na naszym obiekcie. 

Od początku funkcjonowania Stadion Miejski w Białymstoku odwiedziło 2 138 302 osób.

Zapraszamy do aktywnego śledzenia naszej strony internetowej w profili społecznościowych, gdzie na bieżąco informujemy o wydarzeniach odbywających się na Stadionie.


Fotogaleria podsumowująca Rok 2019

Newsletter:
Zgadzam się na przetwarzanie moich danych w celach marketingowych dla Stadion Miejski Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością ul. Słoneczna 1, 15-323 Białystok
gotowe