Aktualności

Rok 2018 w liczbach - podsumowanie

Ponad 413 tysięcy odwiedzających. 39 wydarzeń powyżej 1000 osób, 166 meczów ligowych i międzynarodowych,  11 dyscyplin sportowych. W sumie prawie 3000 wydarzeń. Tak upłynął 2018 rok na Stadionie Miejskim w Białymstoku.

 

 

Stadion, choć jest obiektem typowo piłkarskim, który na meczach Jagiellonii Białystok skupia ponad 226 tys. kibiców, nie zamyka się na inne aktywności i dyscypliny sportowe. W minionym roku oprócz stałych dyscyplin takich jak: futbol amerykański, rugby, zapasy, szachy, tenis stołowy, biegi masowe czy łucznictwo sportowe, pojawiły się kolejne – gimnastyka sportowa i sztuki walki (MMA). Dowodzi to, że jest miejscem wielofunkcyjnym, dostępnym wszystkim mieszkańcom naszego miasta.

 

 

W minionym roku na stadionie wprowadzona została nowa oferta zwiedzania. Przy współpracy z Tomaszem Frankowskim, Jagiellonią Białystok, Polskim Związkiem Piłki Nożnej i Podlaskim Związkiem Piłki Nożnej przygotowane zostały nowe atrakcje, dzięki którym każdy odwiedzający może poczuć ducha sportowej rywalizacji. Oferta została wzbogacona o:

- galerię sław prezentującą wystawę koszulek oraz pamiątek Tomasza Frankowskiego,

- galerię zdjęć z budowy Stadionu Miejskiego,

- galerię zdjęć i medali z najważniejszych wydarzeń ostatnich lat Jagiellonii Białystok,

- szatnię zawodniczą Reprezentacji Polski w strefie gości,

- klub Jagiellonia Białystok przygotował aranżację szatni zawodniczej gospodarzy.

 

 

Głównym celem wprowadzonych zmian było uatrakcyjnienie oferty zwiedzania oraz promocja sportu i zdrowej rywalizacji w szczególności wśród dzieci i młodzieży. W 2018 roku ze zwiedzania skorzystało łącznie 2811 osób. Przypominamy, że dzieci do lat 7 zwiedzają obiekt bezpłatnie.

 

Ogromnym zainteresowaniem w ofercie Stadionu Miejskiego cieszy się boisko boczne ze sztuczną murawą, które wykorzystywane jest w zasadzie przez cały rok. W 2018 roku skorzystały z niego 28 podmiotów, przeprowadzając ponad 1979 treningów, meczów, turniejów piłkarskich, futbolu amerykańskiego, rugby. Podsumowując wykorzystanie boiska, można śmiało powiedzieć, że korzystano z niego średnio przez ponad 15 godzin w każdy pracujący dzień roku. Największym zainteresowaniem kibiców przybywających na boisko boczne, podobnie jak w latach ubiegłych, cieszyły się treningi i mecze Lowlanders Białystok oraz rugby Białystok.

 

Jednym z głównych zadań Stadionu Miejskiego jest tzw. działalność powierzona. Działalność w tej sferze w minionym roku była bardzo aktywna. Ponownie zorganizowano mnóstwo wydarzeń skierowanych głównie do najmłodszych mieszkańców naszego miasta i regionu. Dzień Dziecka po raz kolejny cieszył się ogromnym zainteresowaniem – na jego obchody na stadion przybyło ponad 12 tysięcy dzieci wraz z rodzinami. Poza nim odbyły się również wakacje na stadionie, dzień sportu z piknikiem rodzinnym oraz Mikołajki. Wszystkie te aktywności cieszyły się ogromnym zainteresowaniem.

 

 

Mecze Jagiellonii Białystok, Polska Noc Kabaretowa, Festiwal Piwa Rzemieślniczego „Beerstok”, Festiwal Up To Date, koncert Taste the East w ramach festiwalu „Inny wymiar”, bieg Hero Run i Grand Prix Zwierzyńca, turniej Jaga Cup, targi – szkolne, motoryzacyjne czy aranżacji wnętrz. To tylko kilka wydarzeń, które odbyły się w 2018 roku. Oprócz nich na stadionie miały miejsce również inne wydarzenia: szkolenia, konferencje, spotkania bieznesowe czy imprezy firmowe o charakterze zamkniętym. Niezwykle ciekawym wydarzeniem było FC Bayern Youth Cup 2018 Polska – turniej piłkarski oraz spotkanie z gwiazdami niemieckiego klubu. Na Stadion Miejski w Białymstoku przybyli nie tylko fani piłki nożnej i Bayernu Monachium, ale też całe rodziny, ponieważ imprezą współtowarzyszącą był piknik rodzinny. 

 

 

Od początku funkcjonowania Stadion Miejski odwiedziło ponad 1 775 955 osób.

 

Z roku na rok rośnie liczba wydarzeń, a tym samym osób odwiedzających stadion. Cieszy nas fakt stale rosnącej frekwencji. W 2018 roku przekroczyliśmy liczbę 400 tysięcy. Wydarzenia, które sami organizujemy cieszą się ogromnym zainteresowaniem, dlatego też staramy się cały czas uatrakcyjniać i poszerzać naszą ofertę. – powiedział Adam Popławski, Prezes Zarządu Spółki Stadion Miejski. – W 2018 roku pożegnaliśmy naszą murawę, która była użytkowana przez 11 lat i przyczyniła się do wielu sukcesów Jagiellonii Białystok. Nowa murawa, oprócz tego, że jest doskonałej jakości, okazała się w minionym roku szczęśliwa dla Jagiellonii.

 

Mamy nadzieję, że kolejny rok będzie równie udany, a stadion będzie odwiedzany przez mieszkańców miasta i okolic jeszcze częściej niż w poprzednich latach. W 2019 roku Stadion odwiedzi 2 milionowy gość.

 

Zapraszamy do aktywnego śledzenia naszej strony internetowej w profili społecznościowych, gdzie na bieżąco informujemy o wydarzeniach odbywających się na Stadionie.

 

 

 

Newsletter:
Zgadzam się na przetwarzanie moich danych w celach marketingowych dla Stadion Miejski Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością ul. Słoneczna 1, 15-323 Białystok
gotowe